1. Головна
  2. /
  3. Вчителям
  4. /
  5. Правила спілкування у класі,...

Правила спілкування у класі, де навчається дитина з порушеннями слуху

Заступник директора з НВР

Карпенко О.О.

Якщо у Вашому класі навчається дитина зі зниженим слухом, 

зверніть увагу на наступні правила спілкування 

1.     У класі дитина зі зниженим слухом має сидіти за першою партою.

2.      Дитина має бути обов’язково протезована слуховим апаратом. Перед початком уроку обов’язково необхідно перевірити робочий стан слухового апарату, замінити батарейку в апараті.

3.     Завжди розташовуйтеся обличчям до джерела світла. Перш ніж почати говорити будь-що, треба звернути на себе зорову увагу дитини, дочекатися, щоб вона на Вас подивилася. 

4.     Завжди самі дивіться в обличчя дитині при розмові з нею, не тільки під час вашого висловлювання, але і коли чуєте її. Дозволяйте учню  обертатися, щоб бачити обличчя мовця.

5.     Будуйте фразу так, щоб в ній був природний порядок слів. Говоріть у нормальному темпі (не дуже швидко і не дуже повільно).

6.     Під час говоріння намагайтеся не кивати головою, не розмахувати руками (не жестикулювати), не закривати рот, не повертатися спиною до учня.

7.     Використовуйте  засоби оперативної допомоги дитині під час бесіди або уроку: повторіть фразу у більш повільному темпі з тим же порядком слів; переставте слова у фразі; замініть те чи інше слово без зміни змісту фрази; напишіть ключове або незрозуміле слово; напишіть всю фразу.

8.     Під час занять, ігор, розваг потрібно стежити за тим, щоб дитина зі зниженим слухом не опинялася за спинами інших дітей, добре бачила, що відбувається. 

9.     При спілкуванні з дитиною відстань також відіграє важливу роль. При подвоєнні відстані гучність Вашого голосу зменшується наполовину. Тому навіть невелике збільшення відстані може стати причиною несприймання матеріалу. 

10.Багато людей з нормальним слухом вважають, що при спілкуванні зі слабочуючою дитиною вони повинні кричати. Однак найчастіше головна проблема полягає не в гучності голосу, а в невиразній артикуляції окремих звуків. Тому намагайтеся говорити більш чітко і повільніше, але без перебільшень.

11. Будь-який фоновий шум значно погіршує здатність розуміти мову. Тому для створення умов ефективного спілкування усуньте всі джерела шуму перш, ніж почати розмовляти з дитиною.

12. Широко застосовуйте наочність з метою більш повного і глибокого осмислення навчального матеріалу.

13. Слідкуйте, щоб дитина розуміла Вашу мову. Для уточнення періодично просіть повторити Ваші слова.

14. Будьте доброзичливі, не висловлюйте роздратування і невдоволення, якщо дитина зі зниженим слухом Вас не розуміє.